Selamat Datang ke laman blog Azfar El Ideris


Apa yang dipaparkan dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan berdasarkan analisis penulis sendiri. Ia tidak dipengaruhi mana-mana individu atau persatuan. Ia juga tidak mewakili sebarang organisasi. Sebarang pendapat atau teguran, sama ada positif atau negatif adalah dialu-alukan. Bagaimanapun penggunaan bahasa kasar, menghina atau berbentuk ugutan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Wednesday, May 26, 2010

AURA SHAHIR - JUARA AF 8

"Embun pun takkan mampu ... menyubur sekuntum bunga yang layu dalam musim luruh..." Clap! Clap! Clapppp..! bikin gegar satu dewan putra dengan jerit pekik audien yang dah mula histeria dan angau ngan budak kampar ntah dari kampung mana nih... hebatssssssssssss betul aura budak nih sampai hilang gaklah stress aku biler bleh turut menjerit sambil bertepuk tangan. Terasa cam nak berdiri untuk 'standing ovation' .. klau kat negara barat ramai yang dah berdiri masa tuhhh..!

Walaupun banyak cakap cakap belakang dan depan yang menulis AF8 suram dan sendu tapi jangkaan dan kenyataaan dey all tu semua meleset bila aura si Shahir mencetus satu lagi fenomena hebatssssss selepas Mawi. Kalau dah views malam final tu jer dah cecah 1.2 million, AF8 dah berjaya buktikan yang format rancangan realiti masih bleh diterima masyarakat. Cuma strategi xleh klise kena twist or touch up mana mana patut.

Masa baru sampai dewan putra, aku lepak ngan sorang wartawan tersohor dengan tagline 'cunnn'... Sebaik sampai wartawan tu tersenyum sambil sound kat aku, 'beb.. aku sampai jer tengok macam kenduri tahlil....'. Aku yang first time datang final konsert cuma sengeh cam kerang busuk terpinga.. aku curious bile aku re-call time sampai tadi bukan main jauh aku menapak takde parking.. pastu plak bukan main panjang que kat sebelah pintu utama... Detik hati, 'Ooooo.. maybe aku salah kot sebab xpernah attend final konsert sebelum nihh.. ', innocent sungguh! Wakakakkaaaa.....

Bila masuk dalam dewan ramai gak manusia, walaupun tak sehebat stadium bola time final Piala Malaysia. Sepanjang berjalan menuju tempat duduk ramai gak aku tengok yang bawa poster kain rentang n macam macam lagi tanda dey all tu.. penyokong finalis AF8. Ader gak yang menari step lagu rasmi AF.. motif??!! hanya dorang jer tahu... Tapi sebenarnya.. aku pun tak tahu nak sokong sape... layan jerlah. Bila akak depan aku tanya aku vote sapa? aku terkedu nak jawab.. aku tanya balik, 'akak sokong sapa?' jawab akak tu penuh confident, 'Shahir, anak akak pun nama Shahir gak..'. 'Saya pun sokong Shahir..' balas aku, walaupun xpernah dengar Shahir nyanyi. Yerlahh... memang realitinyer, pegi keje balik keje.. balik umah layan anak.. masaklah... dan seribu satu hal pompuan yang nak kena wat. Jadik lain hal aku tak ambik pusing with a tagline, 'whateverrrr....'.

Nyanyian pembukaan oleh Daus peminat dah mula bersorak. Aku rasa okay gak budak ni as performer. Not bad... untuk dinner dinner show bagus nih! orang kata bleh carik makan. Skang ni kalau nak harap jualan album memang syahdu dan sayu.. industri muzik tak ler happening sangat biler semua channel radio ader lagu best.. download sana sini.. etc.

Adira memang berbakat, camtu gak yang lain cam Iwan dan Maulana.. masing masing dengan gaya tersendiri. Lepas satu satu bebudak finalis nihh.. performed. Hilang segala stress biler genre lagu dey all variety, jadik aku layan n terhibur gak... sambil sesekali bersorak girang aku angkat tangan melambai cam sumer orang slalu wat biler gi konsert.. ! Sekalung tahniah ler wat sumer tenaga pengajar coz berjaya cungkil dan polish bakat budak budak nih.. final konsert yang menghiburkan. Congrats!!!

artikel ini ditulis oleh anjerbee

No comments:

Post a Comment